29.10.14

Як ми ще раз вибирали.

І знову здоровенькі були!
Сьогодні третій день після виборів в нашу РАДУ.
Думала, напишу зразу ж як проголосую, але сил не було, та і думки треба було в купку зібрать.
І, як кажуть, вчитись ніколи не пізно, тому на цей раз навіть тезисно собі записала, чим же хочу поділитись без сумбуру.



І так, почнемо.

1. Як ми голосували.
Почну з того, що вибори в парламент для мене особисто були не менш важливі, ніж президентські. Хоча би тому, що Україна є парламентсько-президентською республікою. Довго думала, за кого ж його голос свій віддати. Субота була сповнена роздумів, читань і вибору. Маялась я між "Громадянська позиція" та "Всеукраїнське об'єднання "Україна - єдина країна". За першу вирішувала, бо не зважаючи на Гриценка, по списку проходило 2 людини від Демальнсу. За другу думала, бо в її списку були Данило Яневський (якому я дуже симпатизую) та Олексій Мочанов. Розуміла, що друга партія мала малі шанси на проходження в Раду, але після роздумів все ж таки за них і голосувала. І як показала практика, для себе я зробила вірний вибір, бо "Громадянська позиція" також "пролетіла" як і "... єдина країна". Мені, чесно кажучи, було б жаль свого голосу, а так я проголосувала дійсно за тих, кого б хотіла бачити за кермом країною.Жаль, що вони не пройшли, але по крайній мірі не жаль відданого голосу.
Щодо мажоритарників - це взагаллі цирк. Я ось собі думаю, як можна ТАК підставляти простого громадянина.Ввважаю, що вибори за мажоритарною системою, це, по меншій мірі, чистої води "развод". Хто вони всі? Чого вони йдуть в Раду? звідки вони взялись і куди потім дінуться? Питань стільки, що голова йде обертом, але вибирати ж потрібно!Так, я всілась, почитала інфу про кожного, яку змогла знайти в Неті, більш-менш вибрала за кого його голосувати, але ж я ВПЕРШЕ чую про них, розумієте! Я їхні приізвища і їх самих бачу ВПЕРШЕ! Як я може відповідально зробити вибір і правильно віддати свій голос. Це тільки, мабуть, в нашій державі  такий фарс відбувається. а, нє, в Росії більш масштабніше, я забула.  Мусила все ж таки вибирати серед тих, хто був представлений.

2. Порушення.
Моєму обуренню немає меж.Прийшли разом з чоловіком на його дільницю. Поки він ходив голосував, я постерігала картину маслом: літня пара спокійненько так вийшли удвох з кабінки, повкидали в урни бюлетені і пішли собі. Потім ще одна пара літніх людей зайшли удвох у кабінку голосувати. Я слідкувала за наглядачами, вони не звернули на це зовсім УВАГИ! Але почекайте друзі, чи це не є порушенням виборчого законодавства???? Так, я розумыю, літні люди, не бачать, не чують, не можуть там хрестика того вже поставить, то створіть їм відповідні умови!!! Як потім ось ці наглядачі протоколи підписували?! Вийшли ми звідти і я всю дорогу до моєї дільниці обурювалась цим фактом. А ще обурювалась на себе, що ніяк не вплинула на наглядачів, нічого їм не сказала, не зробила зауваження. 
Але така нагода мені була надана на моїй дільниці.Тут вже три людини знаходилось в кабінці. І я не витримала. Підійшла до дівчат-спостерігачів і попитала, чи це так можна голосувати по три чоловіка і чи у нас законодавство виборче змінилось? На всі мої зауваження, я почула кволе "Ну добре, зараз, зараз...", одна з дівчат пішла цю купку розганяти... Як це так, люди добрі???? Поясніть, чому у нас і досі існує виборне законодавство????? Чому ми всі звикли до того, що закриваємо очі на ось такі порушення? Для мене це загадака на все життя, якщо нічого не зміниться....

3. Явка на вибори.
Мене більше всього вразила байдужість на цих виборах. Байдужість молоді. І низька явка.  Я розумію, що є деяка розчарованість, багато хто знаходиться в АТО і не змогли проголосувати, але.... Коли свідомий хлопець, мій друг, пише мені, що "...я на кожних виборах голосував, а толку...?" це уводить мене в паніку. Люди, поясніть мені, як можна так говорить??? Як можна бути пасивними??? А завтра він мені що скаже - різниці немає голосував я чи ні, все одно нічого не змінилось!!! А хто як не ти маєш щось змінювати, хто за тебе повинен це робити????? Це ж твый голос! Твоє право! твоя пряма відповідальність! Чому ми вічно шукаємо когось крайнього???? Хтось нам принесе, хтось для нас щось зробить.... Та ніхто і ніколи тобі на тарілочці нічого не принесе і ніхто тобі нічого доброго не зробить, поки ти сам цим не займешся!!! Боже, дай людям розуму накінець це усвідомити!
Дуже, дуже розчарована такими висловами, дуже розчарована пасивністю, дуже розчарована в знайомих та друзях, які не розуміють таких істин....

4. Хто проходить в Раду.
Так, багато хто прогнозував цікавий та несподіваний результат цих перегонів, але щоби настільки.... Порошенко, Яценюк, "Самопоміч" - це все ясно. Хоча "Самопоміч" вистрелила, як колись "Свобода". Я дуже рада, що не буде комуняк, не пролізли. Хоч трохи свідомість наших співвітчизників почала змінюватись, чи то вже дійсно не час цим червоним... Але засмучує 4-те місце, яке зайняв "Опозиційний блок". Це шок. Як??? Як таке могло статися??? Ганьба. просто ганьба. Особливо Харкову і Дніпропетровську, які проголосували за них максимально. Немає просто слів. 

5. Підсумки.

Що тут ще скажеш? Наше суспільство ще настільки "сире" і не свідоме, настільки невпевнене і сліпе. Бо як ще можна пояснити неявку та це 4-те місце? Як можна пояснити небажання і неспроможність думати тверезо, вибирати розумом, а не "від супротивного"....
"Не подобається мені те, що робить Порошенко, як він наказав армії по мирним мешканцям Донецька стріляти, то я проголосував за Тигіпка....." - очі на лобі - це фраза одного мешканця Дніпропетровська в розмові з Ганапольським на "Радіо Вести". Що в голові у цього чувака - невідомо. Як таким роздовблювати, розжовувати, розказувати щось? Я пояснити? І чи варто?

Ці вибори насправді дуже прозоро вивернули назовні реальні думки нашого народу. Бо в каламбурі революції, вінни, АТО, виборів, змін ми не розуміли ху із ху, як-то кажуть. Ось і побачили. Ось тепер і видно. Гірко від того. Але ж краще гірка правда, ніж солодка брехня, якої ми відверто вже наїлись.... Якось так... 


5 коментарів:

  1. По багатьох пунктах згідна. Мене саму вразила низька явка. Хоча моя область одна з небагатьох, де явка була найвищою. На нашій дільниці черга не закінчувалась, постійно трималася. Харків, Дніпропетровськ, Запоріжжя - там, думаю, ОБ тільки на фальсифікаціях виїхали не те 4-е місце. Так як прості громадяни самі дивуються, хоча , звичайно, це не показник...Тішить хоча б те, що ОБ - мало місць займе у ВР, може більшість якось справиться з ними

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я вважаю, що на цих виборах фальсифікаціі були, але не в таких масштабах і не в такій кількості. Дрібні порушення - так. Але такого як було на минулих виборах в Раду, мабуть, уже ніколи не буде. На це є багато причин: по-перше, все ж таки свідомість громадян, наділених всілякими гаджетами (це дуже хороший інструмерт протидіі подібним ситуаціям), а, по-друге, брак часу, на цей раз неможливо було "швидко" підготуватися. Хоча як там на регіонах було один Бог знає.

      Видалити
    2. Сьогодні стало відомо, що в коаліцію вони не входять. Хоча по-іншому і бути не може.
      Я ось за що переймаюсь.... Тільки що подивилась ще одне "Слідство Інфо" на Громадському і якщо все так і далі буде йти, то буде третій, четвертий і п'ятий Майдан.

      Видалити
  2. І додати нічого.
    Особливо мене теж низька явка обурює((

    ВідповістиВидалити
  3. А мене не просто обурила, а скоріш вразила. Я думала, що народ ще й досі на цій хвилі національної свідомості. Дай Бог, аби за всім цим гамузом з війнами-домовленостями-виборами не ховалася народна апатія і розчарування, як тоді, в 2005-му....

    ВідповістиВидалити